Tuesday, April 24, 2007

Kami dan Wellington

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan yang telah memberikan saya ruang dan peluang untuk melihat kebesaran alam ciptaan-Nya yang indah nian ini...Saya baru pulang dari Wellington, melawat sahabat-sahabat, menikmati indah ciptaan Tuhan, dan merebat ukhwah sesama sahabat seperjuangan.

Banyak kenangan menarik yang kami coretkan bersama sepanjang perjalanan saya ke sana selama 4 hari bersama Anas, Fadli dan Bago. Perjalanan kami dimulakan dengan menaiki bas. Kami berhenti di Kaikoura,yang juga terkenal dengan industri Paua collection.

Kami mengalami pening kepala sepanjang perjalanan dari Christchurch ke Kaikoura, lantaran bentuk muka bumi yang berbukit bukau. Namun, pemandangannya tetap indah, ibarat lukisan di kamar yang tenang, biarpun telah beberapa kali melalui jalan tersebut. Kami tiba di Picton kira-kira jam 1 tengahari, lantas menukar tiket untuk menaiki feri pada jam 1.15 tghari. Pengalaman menaiki feri terbesar di New Zealand ini memang menyeronokkan. Kami duduk di atas sun deck, spot yang amat sesuai untuk menikmati keindahan alam sekeliling yang menjanjikan ketenangan..


Perjalanan kami menaiki feri mengambil masa kira-kira 3 jam..Akhirnya, kami tiba juga di bumi Wellington..


4 comments:

Sarah Mohd Shukor said...

salam hanafee,

apa khabar? semoga sihat n teratur aje semuanya. baru-baru ni pun sy ada tengok fotopages amin (not sure u know him or not. myb yes u do). also about a trip to wellington. cantik tempatnya. actly im planning to go there next winter. but not sure yet. kena bukak buku akaun dulu ye =p

btw, paua tu apa? tu marine mollusk that is so famous in NZ tu ye? kalau betul apa sy teka ni, bertuahnya. mmg sgt cantik. dulu mak sdra n ayah sdra sy both studied there. misti ada souvenir ni. cantik. *smirking*

Ibnu Tahir said...

salam...bilalah agaknya nak ke NZ ni (",)

h@rne2 said...

salam sarah...

alhamdulillah, sihat2 aje kt sini...just got time to sort everything back to normal..

hm, wellington mmg cantik..and different from christchurch (mbe next time I should have a close up on Christchurch yg x kurang cantik jugak...huhu)

nanti next entry sy akan cite psl ktorang gi jalan2 sekitar bandar welly..tgk museum, ade byk kedai malaysian, kitorg even mkn nasi lemak n satay kajang..huhu... terubat rindu.. naik mount victoria, it was magnificient view from up there...n mcm2 lagi..

paua tu, betulla yg mcm awk teka..exclusively byk kt sini..mmg cantik...ade yg kebiru2an, and ade gak yg pink(slightly more expensive)..sy even belikan souvenier utk my mom n my lil sister..kalo awk berkenan, nanti blh la bg alamat kt sana..huhu

btw, kalo nk dtg sini, xde la costly sgt..sy ari tu, didnt even swipe my eftpos card..asalkan ade network yg baik..huhu..thanx for the comment..=)

h@rne2 said...

hm saya dengan ini menjemput sesiapa yg berhajat untuk ke NZ...sile lah datang meramaikan penduduk di sini...yg mana jumlahnya kurang daripada lembu2 dan kambing2 yg ada...huhu...

btw, insha Allah you wont regret it!! Lets come to NZ..:)