Monday, October 23, 2006

Perginya Ramadhan yang dilupai..

Alhamdulillah, sampai juga umur saya Allah pinjamkan ke penghujung Ramadhan ini. Suatu tempoh 'latihan diri' yang penuh bermakna. Malam ini, entah kenapa, saya terasa amat sedih. Mungkin kerana perginya Ramadhan ini tanpa sempat saya membersihkan dan memperbaiki diri sebaik-baiknya. Mungkin juga kerana saya gagal menyempurnakan segala ibadah yang dirangcang selengkapnya. Adakah saya masih punya kesempatan temu Ramadhan tahun hadapan? Saya pun tidak pasti. Moga ibadah saya ini diterima. Moga saya dapat istiqamah, kerana salah satu tanda sesuatu amalan diterima ialah, istiqamah dalam melakukannya.
Esok petang saya akan mengikut abang Hamdan menaiki Cashmere Hill untuk melihat anak bulan. Saya amat berharap ia akan kelihatan esok, lantaran Mekah telah pun menyambut Aidilfitri hari ini. Australia pula esok hari. Tambahan pula, saya punya peperiksaan EMATH271 pada pagi 25/10 nanti. Apa-apa pun, saya serahkan kepada Allah S.W.T. untuk menentukannya. Buat akhirnya, suka sekali saya memetik serangkap pantun yang dipopularkan oleh Encik Tat:

Anak sotong di dalam laut,
Anak laut di dalam sotong,
Itu sotong berenang di dalam laut,
Tidak terdapat di taman burung.


Salam Aidilfitri kepada semua. Ampun maaf saya pohonkan atas segala keterlanjuran kata dan perbuatan. Moga berbahagia di hari lebaran mulia...

No comments: